понедельник, 24 ноября 2014 г.

Конспект бінарного уроку Українська мова – трудове навчання



Відділ освіти Бердянської райдержадміністрації


Конспект бінарного уроку
Українська мова – трудове навчання

Твір-опис процесу праці
за власним спостереженням

                                                                                                                              урок підготували:
Буркут І. В. УЧИТЕЛЬ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
Новак І. І.  УЧИТЕЛЬ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ






                                           

ТЕМА: Твір-опис процесу праці за власним спостереженням
                                                        Мета: навчити дітей будувати опис процесу праці за власним спостереженням, удосконалювати навички будувати сюжет, вміло вплітаючи позасюжетні елементи,  розвивати різні види пам’яті, уяву, нестандартне мислення, користуватися інструкціями, використовувати на уроці мови знання і вміння, набуті на уроках трудового навчання
                                                        Обладнання: підручники з мови, відеосюжети, продукти для приготування бутербродів, спецодяг, інструкції по приготуванню бутербродів, посуд, інвентар
                                                        Тип уроку: бінарний
Хід уроку
                  Звучить пісня М. Шаїнського «Вместе весело шагать».
                   Дорогі діти, скажіть, будь ласка, що дарує вам пісня? (радість). Хотілося б , щоб робота, яку нам слід виконати на сьогоднішньому уроці, також принесла нам радість. Спочатку перевіримо вашу увагу. У пісні звучав математичний приклад, який можна записати тільки словами. Хто може назвати ці цікаві математичні приклади. ( раз дощечка + два дощечка = будет лесенка; раз словечко + два словечко = будет песенка, раз дождинка + два дождинка = будет радуга). А хто з вас може намалювати цей приклад?
                   Тепер виконаємо ще один подібний вираз:  Урок+ урок+ урок=? (навчальний процес). Чим є навчальний процес для учня? ( роботою, видом діяльності).  А урок – це краплинка  НП .
                   Науково-технічний прогрес ХХІ століття працює над удосконаленням технічних новинок у бік їх компактного зменшення. Спробуємо і ми скоротити навчальний процес, використовуючи прийом «два в одному» або «кілька в одному». Уроки музики, трудового навчання, математики, української мови легко можна поєднати в один бінарний урок, на якому ви усі присутні. З чого починається навчальний процес ми з’ясували, а тепер слід з’ясувати, з чого починається новий трудовий день. (Зі сніданку). Так, а найкращий сніданок  це… вам підкаже уривок з мультфільму « Троє із простоквашено».  Так, це бутерброд. Проте , щоб відбувся процес снідання, необхідний ще один процес – приготування. До того ж із переглянутого сюжету ви зрозуміли, що можуть бути помилки у процесі споживання  їжі, то у процесі приготування теж важливо не допускати помилок.
Відеосюжет «Готуємо бутерброди».
Оскільки на уроці присутні представники двох поколінь, то спробуємо позмагатися. Виконаємо одне завдання різними способами :  представники учнів ХХ століття (вчителі)  будуть користуватися засобом з їхнього часу (словниками-книгами), а представники учнів ХХІ століття засобом ХХІ століття ( Інтернет-ресурсами – електронними словниками). Знайдіть лексичне значення слова бутерброд, інгредієнт.
                   Мета нашого уроку полягає у тому, щоб ви навчилися писати твір-опис за власним спостереженням. Попередній відеосюжет  надав можливість спостерігати процес, але для того, щоб зробити опис, тепер необхідно зробити переклад та відновити послідовність виконання. Чи легко вам це буде зробити? Звичайно, ні, адже ви не були попереджені про те, яке завдання перед вами стоїть. До того ж будь-яку діяльність можна :  
Будь-яку діяльність можна
СПОСТЕРІГАТИ
ВИКОНУВАТИ
ДОСЛІДЖУВАТИ
ОПИСУВАТИ
 





Спостерігати і описувати буде кожен із вас, але дехто уже попрацював. Досліджувала  історію виникнення бутербродів Петровська Аліна. Їй слово.
Бутербродами називають шматочки хліба з покладеними на них різними продуктами . Бутерброди – це закуска , яку можна споживати на сніданок , обід , полудень та вечерю . Їх подають як окрему страву , а також , поєднуючи з іншими ( супом , бульйоном, чаєм   тощо ). Бутерброди дуже зручні в дорозі чи поході .
Існує велика кількість різноманітних бутербродів . За температурою подавання бутерброди  бувають гарячі й холодні , на смак - солоні , гострі  і солодкі . Залежно від форми бутербродів їх поділяють на :
-         відкриті , коли  начинка розміщена зверху на шматочку хліба ,
-         закриті ( сандвічі ), у яких  начинка  міститься між шматочками хліба чи булки ,
-         закусочні ( канапе) , маленьких розмірів , прикрашені.
   Якщо на шматочку хліба розміщений один продукт – це простий бутерброд, якщо кілька різних продуктів – це складний бутерброд .
   Харчова цінність бутербродів залежить від використаних продуктів : м’ясні , рибні , молочні продукти , яйця , овочі  , фрукти .
   Основою бутербродів є хліб  або хлібобулочні вироби – батони , булки , рогалики .
  Продукти для бутербродів слід правильно добирати за смаком .
   Для оформлення  бутербродів використовують тертий сир , яйце , зелень , овочі .
Оформлювати бутерброди слід так , щоб їх зручно було їсти .
Для розкладання бутербродів використовують блюда , підставні тарілки .
Під час подрібнення продуктів слід додержувати правил безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог .
 Урок трудового навчання. А тепер в ефірі прямий репортаж зі шкільного життя .  Учениця готує бутерброди і коментує процес праці.
Приступаємо до виготовлення бутербродів .  Працюємо відповідно до технологічної карти .
1.      Готую робоче місце та  одягаю фартух.
2.     Нарізаю хліб на скибки   товщиною 1 см .
3.     Нарізаю кубиками ковбасу – 2 мм. 
4.     Нарізаю кубиками сир  - 2 мм.
5.      Нарізаю кубиками варене яйце – 2 мм.
6.     Ковбасу , сир , яйце  кладу в миску та перемішую,  додаючи майонез.
7.     Для кращого естетичного вигляду можна використати листя салату , що ми зараз і зробимо .
8.     На листки салату  викладаю шматочки хліба  і ложкою  кладу  асорті. Продукти на бутерброді мають повністю покривати шматок хліба , а не звисати з нього .
9.     Прикрашаю бутерброд зеленню  та шматочками солоного огірка . Оформлення бутербродів повинно бути  таким , щоб бутерброд було зручно їсти .
10.                        Смачного .
                   Окрім того, що усі ви  спостерігали процес виготовлення бутербродів, ви ще отримали  технологічні картки по приготуванню бутербродів. Тепер можна приступити до виконання головного завдання. Та ще одне попередження . Що  відмінного між технологічною карткою і твором-описом? Твір-опис має сюжет, картка – стислий опис послідовності виконання. Пам’ятайте про ці особливості і приступайте до виконання роботи.
                   Залишається підібрати сюжет для твору. Обговорення варіантів сюжету. Написання твору.

           

Комментариев нет:

Отправить комментарий